I was looking for a decent boy

Just nu läser jag "The female of the species" av Joyce Carol Oates och som vanligt är hennes böcker bäst.
Man blir helt tagen från första till sista sidan.

The Female Of The Species:  Joyce Carol Oates
Okej, kolla nu inte på framsidan och döm boken fel som jag brukar, bara för att den ser ut som en 1800-tals roman.
I dom flesta fall läser jag intelligensbefriande chicklitts, typ Änglar av Marian Keys. Sådana böcker som egentligen handlar om samma saker, kärlek, pengar och berömmelse.
Oates böcker är helt vidrigt bra. Hon skriver bara om destruktiva människor, som oftast är fast i ett dåligt beroendeframmkallande förhållande. Har inte en aning om varför jag fastnat så för dom. Men dom är sjukt bra.






Förövrigt har min hjärna totalt låst sig på Alphabeats låt - "10 000 nights of thunder". Me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0